Önsöz

Karadeniz Üniversiteleri Ağı (Black Sea University Network-BSUN), Karadenizi çevreleyen ülkelerin üniversitelerinin işbirliğini sağlamak ve bölgesel sorunlara birlikte çözüm geliştirmek için yıllardır çaba harcamaktadır. Küreselleşmenin, bilgi ekonomisinin, bilgi toplumunun, uluslararası ilişkilerin ve rekabetin giderek artan bir hızla yoğunlaşması, ancak buna karşılık üniversitelere ayrılan kaynakların azalması, üniversiteler üzerinde büyük baskılar yaratmaktadır. Bir taraftan Bologna Süreci ile Avrupa ve çevresinde yeniden yapılanan veya yapılanmaya çalışan yükseköğretim kurumları özerklik, hesap verebilirlik, kalite güvencesi, uluslararasılaşma, finans kaynaklarında çeşitlilik, tam maliyet gibi konulara odaklanırken; diğer taraftan eğitim-araştırma ve yenilik etkinliklerini hızla değişen koşullara, ve taleplere göre sürekli geliştirmek ve iyileştirmek için çaba harcamaktadırlar.

Giderek artan öğrenci sayılarının üniversitelerde istenen düzeyde eğitilebilmesi, başta insan kaynakları olmak üzere, birçok faktöre bağlıdır. Burada önemli olan üniversite yönetimleri tarafından kaliteli öğretim kadrolarının tutulmasını ve performanslarının en üst düzeye çıkarılmasını sağlayacak altyapı ve koşulların yaratılmasıdır. Bir diğer önemli konu ise değişimin hızına ayak uydurabilecek esneklikte ve uyum yeteneğinde eğitim, yönetim ve yönetişim sistemlerinin geliştirilmesi ve hayata geçirilmesidir. Burada tanımlanan, değişime açık, kendini denetleyebilen, ulusal ve uluslararası düzeyde yarışmaya odaklanmış üniversitelerin geliştirilebilmesi ve sürdürülebilmesi, başta ülkeleri yönetenler olmak üzere, üniversitelerin tüm paydaşları ile birlikte yeni bir vizyon yaratmaları, bu vizyonu stratejik planları ile gerçekleştirme aşamasına  koymaları ile mümkündür.

Ukrayna - Kırım Tatar Özerk Bölgesi Başkenti Simferopol’de yer alan, Kırım Mühendislik ve Pedagoji Üniversitesi de, yukarıda tanımladığımız çerçevede, eğitim ve öğretim faaliyetlerini iyileştirmeye, uluslararası ilişkilerini geliştirmeye, altyapısını güçlendirerek, öğrencilerinin yaşam koşullarını çağdaş standartlara ulaştırmaya odaklanmış bulunmaktadır. Bu çerçevede üniversite kampüslerinde öğrenciler için yeni yurtlar, eğitim, spor ve kültür olanakları sağlayacak yatırımlar yapmayı planlamaktadır. Karadeniz Üniversiteleri Ağının üyesi olan, Istanbul Teknik Üniversitesi tüm olanaklarını kullanarak, bu projeye destek vermek üzere Rektörlük düzeyinde konuyu ele almıştır.  Mimarlık Fakültesi öğretim üyelerinden Doç.Dr. Nurbin Paker ve  Yrd.Doç.Dr. Hüseyin Kahvecioğlu yönetiminde, 6. ve 7. yarıyıl öğrencilerinden bir grup, Mimari Tasarım Stüdyo çalışmaları kapsamında Kırım’ı ziyaret etmiş ve bu yatırımlara yol gösterecek fikir projeleri üretmek üzere, 2010-2011 Akademik yılı Bahar yarıyılında ‘Türk-Slav Gençlik Polikültür Merkezi’ olarak adlandırılan mimari proje tasarımlarını geliştirmişlerdir.

Tasarlanan projelerin sergilenmesi ve bir kitapta toplanarak, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Kırım Mühendislik ve Pedagoji Üniversitesi Rektörlüklerine sunulmasının Simferepol’deki yatırımları hızlandıracağını ümit etmekteyim. Projeyi gündeme getiren Karadeniz Üniversiteleri Ağı Genel Sekreteri  Prof. Eden Mamut’a, teşekkür ediyorum. İTÜ’nün görevini tamamlamış bulunan bir Rektörü olarak benim, bu projeye ilişkin önerilerimi kabul edip emek ve zamanlarını verdikleri, projeleri büyük bir heyecan ve özveri ile yürüttükleri ve başarıya ulaştırdıkları için Doç.Dr. Nurbin Paker Kahvecioğlu ve Yrd.Doç.Dr. Hüseyin Kahvecioğlu’na,  Doç.Dr. Zeynep Kuban’a,  projeleri tasarlayan sevgili öğrencilerimize teşekkürü bir borç biliyorum.

Ukrayna - Kırım Tatar Özerk Bölgesi Başkenti Simferopol’de yer alan, Kırım Mühendislik ve Pedagoji Üniversitesi’ne hayatını adayan Rektör Prof. Fevzi Yakubov’a,  projelerini bizimle paylaştıkları ve İTÜ öğretim üye ve öğrencilerine gösterdikleri büyük misafirperverlik için teşekkür ediyorum. Projeye başından sonuna kadar İTÜ’nün tüm olanaklarını seferber ederek destek veren İTÜ Rektörü Prof. Muhammed Şahin’e sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Karadeniz Üniversiteleri Ağı’nın önemli bir projesini hep birlikte gerçekleştirmemiz dolayısıyla hepimizi candan kutluyor ve birlikte daha nice projeleri başarmak dileğiyle saygılarımı sunuyorum.


Prof. Dr.Gülsün Sağlamer
İstanbul Teknik Üniversitesi
1996-2004 Dönemi Rektörü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder